20 de jul. 2007

Martinha!!!!!!!!!!!!!!!

Va costar però al final vaig poder quedar quedar amb la Martinha!! Es una coneguda que també esta aqui a Maputo i ens vam veure el divendres en una barbacoa a la que ens van convidar.



Unes quantes cerveses més tard....



Va ser bastant curiós, vaig coneixer un portugués que porta aqui uns 15 anys i em va explicar que la colonització portuguesa va ser molt més integradora que l'anglesa. Jo només se que allà quasi tots erem blancs i hi havia un negre sentat d'esquenes a tothom al que ningú feia cas i que la seva única feina era mirar la porta (es deia Cidade i te 18 anys, vaig parlar una mica amb ell i em va explicar coses d'on vivia i les seves "enamorades". La seva feina (i la de molta gent aqui) es vigilar l'entrada, tots els pisos o cases tenen un)


També em va xocar que en els 15 anys que aquest portugués porta aqui MAI ha pujat a una chapa (bus)... jo en 2 setmanes dec portar unes 8 o 9!!!! Estan sempre a petar de gent i la situació es bastant còmica... amb sort el conductor fica algo de Bob Marley i el viatge es fa divertit!



Interior de la chapa, ve a ser una mica més gran que una Nissan Vanette amb 20 persones dintre!


La Martinha ens va estar explicant les feines de concienciació que fa en una comunitat al nord de Maputo i com han de combatre els prejudicis de la gent (començant per les monges que les hospeden!) per lluitar contra la SIDA (a Moçambic un 25% de la població es portadora del virus). Per exemple dels pocs homes que fan servir el condó alguns li tallen la punta: perque? per protegir-se de la SIDA i poder tenir fills igualment!!!


La resta del cap de setmana vam estar voltant per Maputo, no hi ha gaire a veure, o està abandonat o en estat de ruina...

La prevenció també importa a Maputo!

Nen jugant a futbol (fitxeuvos que només porta una bamba)
I diumenge a la Costa del Sol, la platja de Maputo:

Una barca a la platja (que obvi aquest comentari, no?)



Quila desde la planta 10 del nostre edifici

La setmana ha anat bé, em acabat la feina amb els estudiants i ara estic redactant el treball de Postgrau (que hauria d'entregar avui...)

Noé i Jojo passant punts a AutoCAD

Una ultima curiositat (dedicado a Sara): Les dones pobres del barri mengen terra!!! La venen en unes paperines de paper i costa un céntim. Diuen que la tostan i li fiquen sal, però jo la he provat i sembla sorra de platja...

Ara ens em mudat de pis i el nou esta ple de rates!!!! No tinc temps per explicar gaire més, el proper post espero que tingui molta participació animal!!!!

3 comentaris:

Anònim ha dit...

<3<3 UOOOOOOOOOOOOO Muchas Gracias!!!! y valoro muy mucho el detalle ;) <3<3

Te veo muy aclimatado al entorno :D:D:D:D Dale a un besazo a Marta de mi parte!!! Q guay!!!

Pues nada... yo ahora saldré dl trabajo y con hoy habré restado un día más a la interminable espera de las vacaciones... LAS NECESITO YA!!!

Unknown ha dit...

Que xulo el que expliques !!! M'està agafant una enveja !!!! Bueno disfruta que ja queda menys.

Bones festes !!!

Hikari ha dit...

Buenu, crec que aquest mes ha sigut molt bellugadet per tots nosaltres. En el mon hi han moltes injustícies, i gent amb molta jeta i un morro que se'l trepitja. No sempre s'acaba fent justícia, però esperem que això canvii ben aviat, eh noi?