26 de des. 2007

Dia da Familia

Així de distant es com en teoria s’anomena el Nadal aqui a Moçambic. Dona una idea de lo relatiu que resulten aquestes festes per aquestes terres, tot i que afortunadament el Nord va lluitant poc a poc per solucionar-ho.

El carrer no fa pudor de Nadal (i això es una cosa que sincerament s’agraeix) i com a màxim et trobes algun comerç amb missatges nadalencs. Amb molta sort, algun s’ha gastat els calers i ha ficat llumetes però son excepcions i criden molt la atenció.



Després esta el tema de la calor. A mi veure un tio amb xaqueta i gorro vermell a 30º de temperatura la veritat es que s’em fa estrany.
Al igual que veure avets de nadal amb les boletes... no podrien ficar palmeres?? I es que una impressió que tinc es que podrien agafar els patrons del nadal i adaptar-los al seu contexte, no se... potser tampoc val la pena. Això del nadal es molt europeu-occidental (en teoria es reuneix la familia abans del dur hivern). Si aqui no té sentit una celebració d’aquest tipus potser seria millor que no la fesin... segur que tradicionalment també ells tenen alguna data més de reunió familiar, no? Ho investigaré.

Doncs res, a mi la veritat es que ja em va bé no palpar això del nadal, no tinc gaires coses que celebrar... diuen que bé esta allò que bé acaba, i aquest final d'any està sent durillo en molts aspectes...
ja veurem el següent, ok?


per cert, comentar a tots aquells que es preocupen pel meu estat de salut que el dia 25 em vaig llevar fataL, tenia el cos molt calent, anava lleuger de ventre (no se si m'explico...) i el cap no gaire centrat (tot i que això era per altres coses...) així que vaig pensar que tal i com estan les coses l'últim que necessitava era una malaria mal agafada, vaig anar a una clínica a fer-me un test (total no arriba a 3 €) i va donar negatiu, AIXÍ QUE TOTS TRANQUILS!
:(

4 comentaris:

Anònim ha dit...

Ufffffffffff!!!!
Gràcies per les bones noticies, son d'agrair. Bon viatge al nord.
La ma.conyazo

Hikari ha dit...

La gent allà és católica o profesa la fe cristiana? Perque és molt possible que els intentin encolomar el nadal als cristians y/o católics moçambiquenys amb la falàsia que Crist va néixer el día 25...

Igualment, estic amb tú en el tema que haurien de celebrar les seves propies festes o be, almenys, celebrar aquestes dates adaptades a la seva cultura.

Però com has dit, el Nord (o millor dit, el capitalisme per una banda i el Vaticà per l'altre) ja estan posant-hi remei...

Vols dir que la cagalera no és una reacció alérgica a aquestes dates? ;)

En fi guapu, molt bon Solstici d'Hivern, i que aquest any 2008 t'aporti prosperitat i estabilitat en tots els nivells (terrenal, mental, emocional i espiritual).

Un petunassu!!!

Wapu!!

Anònim ha dit...

hola!!!! un besote enorme!!! y uno de mis propositos de este año nuevo es pasarme x aquí más amenudo!!! :S lo siento pero el estres navideño me mata!!! :(

un besote guapetón!!!!

y feliz año nuevooooooooo

sasitah

Anònim ha dit...

payooo!! me alegro que estés bien!!

miro poco tu blog (falta de costumbre, tio!, pero tranki que tengo un truco para verlo más!) pero lo poco que lo miro tiene mucha chicha.

Sigue reportando cosas, sigue observando, sigue matando cucarachas y sigue cuidandote.

a ver cuando te pillo por el gmail y hablamos de semana santa!

un abrazo metal!

feliz año!