4 de gen. 2008

Prósper 2008?

Ei gent! Feliç 2008!! (2008 ja??)

Abans de tot dir-vos que he estat investigant lo de dia de la familia i ningú m’ha comentat que existis alguna altre data… Jo crec que simplement abans no existia una celebració d’aquest tipus i com que el concepte de Nadal aquí pot resultar llunyant doncs van canviar el nom amb lo del “dia da familia”. Tothom té molt clar que es un dia familiar, però el concepte nadalenc sempre està allà i deu ser difícil de treure-se’l de sobre.

Noticia nadalenca (la foto en canvi, podria ser de qualsevol cosa...)

També he estat buscant maneres de celebració més “de la zona”… poca cosa la veritat. El més destecat va ser a un restaurant que enlloc d’un avet nadalenc tenien com un paller amb fulles de palmera igualment adornat amb llumetes.

Que vau fer per cap d’any? Jo vaig anar a la platja!! Vam estar a Inhambane (capital de provincia situada a 400 km al nord de Maputo) i amb la calor que fa tampoc es molt d’estranyar, no?

Jo, a la platja

La platja sense jo.


La veritat es que aquesta es una ciutat molt tranquila. En part perque es troba situada a 30 km de la carretera nacional i això l’allunya de les rutes de gent principals. Vam arribar el dia 29 (després de 7 hores de cotxe i molts, molts sotracs!) i a part de la platja vam estar passejant i gaudint del paissatge.


La bahia.

Un barri perifèric.


La biblioteca (li estic agafant el gust a les coses velles...)


Pel que fa al cap d’any com a tal, vam anar a Barra (les fotos de la platja son d’allà) amb pretensions de sopar i celebrar-ho a un complexe turístic que hi havia per allà. Incompresiblement van tancar la cuina a les 21h, així que ens vam quedar sense sopar no quedant-nos més remei que compensar-ho amb suc de cebada (cervessa, vamos). Lamentablement l’ambient es va anant convertint en insofrible: aqui tenen la mania de ficar la música MOLT alta (i en aquest cas es repetia molt, no se si m’explico...) i la gent del complexe feia unes cares llargues que no preveien molta animació... així que en contra de les nostres intencions incials vam anar a Tofo, a uns 10 km, una zona molt turística que concentra molta activitat subacuàtica, surfera (a la que potser m’apunto d’aqui unes setmanes quan baixin el preus) i guiri sud-africana en general.

I va ser el que ens vam trobar: una mena de carpa amb musica discotequera i molta gent de festa. Al principi aquestes coses estan bé: veus, parles amb gent, fas l’idiota però almenys a mi m’acaba cansant. Tenia la sensació que estava a Lloret de Mar (i que els sud-africans s’assemblin als alemanys ajuda) però amb les diferencies entre “locals” i “turístes” molt més marcades.

Suposo que entendreu que jo d’ambient lloretenc ja n’he viscut prou, no?

En fi... a veure si comencem a tenir feia de debó en el projecte i tot plegat fa d’aquest any que ve alguna cosa que valgui la pena (sigui el que sigui valdre la pena!!).

:(

4 comentaris:

Anònim ha dit...

Benvolgut com t’envejo i com t’assembles a aquest que t’escriu, jo tenia 20 anys, en plena dictadura nazionalcatolica i ja vaig fer un escrit assenyalant el mercantilisme d’aquestes festes. L’humanitat panteista ha celebrat el solsticial d’una manera natural al llarg dels temps, al Nord d’Europa era un follet que li deien Nicolau, era prim i anava vestit de verd, ací era i encara hi és el Tió, i si busquem en trobaríem moltes mes, però la Coca-cola ha imposat el Noel grassonet i vestit de roig com la marca, penso que seria bo de tornar al panteisme, i tu podries ser una mena d’apòstol. Petons cuidat

Anònim ha dit...

te aconsejo más visitas a la playa! menudo moreno-paleta, no??
cuidate.

Ali ha dit...

Ei guapissim, encara que parlem una miqueta de tant en tant, tinc moltissimes ganes de veure't, i saber que et tindre a prop (400 Km)fa que me'n vagi una miqueta més tranquil·la cap allà.
Ha estat una arribada difícil, totes ho són, pero en tu més! Saps qu t'envio moltissimes forces i mil somriures, i que el 2008 estará ple de noves i bones experiencies!
Espero moltissimes abraçades quan arribi!
Moltissims petons!

Unknown ha dit...

Quines platges més xules !!! No m'estranya que li agafis gust a les coses velles aquesta arquitectura seixantera-setantera te lo seu.
Cuida't
Ruche